TVA-järjestelmä, perusopetusTiistai 21.8.2018 klo 8:19 - K.V. Perusopetuksen tehtävänvaativuuden arviointijärjestelmää päivitettiin kesän alussa. OPETUSALAN VAATIVUUDEN ARVIOINTI SEKÄ HENKILÄKOHTAINEN LISÄ SYKSYSTÄ 2018 ALKAEN Työn vaativuuden arviointi TVA:n määrittelyssä verrataan koulun sisällä tehtävien vaativuutta. Edellisestä seuraa, että koulujen välisiä TVA-korvauksia ei voi, eikä ole hedelmällistä vertailla. TVAn keskeiset seikat, rehtori ottaa huomioon korostuneesti lihavoidut kohdat - Tva-lisää maksetaan niin kauan kuin tehtävä on perustehtävää vaativampi, kuitenkin enintään 31.7. saakka, jonka jälkeen suoritetaan uudet arvioinnit - TVA –korvauksen minimisummaa ei ole koulutuspalveluissa määritelty - Jos vaativuustekijä poistuu kesken lukuvuoden, jaetaan vapautuva lisä uudelleen - Tva-lisää ei makseta samasta tehtävästä, joka on muun korvauksen piirissä (esim. OVTES osio B 18 § mukaan) -Tva-järjestelmä ja sovellettavat tekijät ja kriteerit käydään läpi kaikkien opettajien kanssa (opettajankokous tms. palaveri) - Rehtori tekee yhteenvedon tva-keskusteluista ja esittelee sen opettajakunnalle - Rehtori tekee esitykset tehtävistä, joista tva-lisää maksetaan (tehtävä/henkilö + lisän suuruus + perustelut, joista selviää vaativuustekijä) - Tehtävät/henkilöt, joille tva-lisää maksetaan, tulee saattaa perusteluineen koko opettajakunnan tietoon - Jos koulusta lähtee pois opettaja, jolla on henkilökohtaista lisää, tämän osuuden voi kohdistaa jollekin muulle opettajalle Koulunjohtajien lisät menevät automaattisesti palkkaan. TEHTÄVÄKOHTAISEN PALKKAUKSEN VAATIVUUSTEKIJÄT: Koulunjohtajan tehtävät
Apulaisjohtajan tehtävät
Opettajien TVA-kriteerit Muistutukseksi: Koulukohtaisesti: mikä tehtävä/ mitkä tehtävät on/ ovat tässä koulussa vaativimpia? Koko lukuvuoden kestävänä tehtävänä
- oppilasaines - ryhmän koko - koulussa aloittava uusi ryhmä, -> joista seuraa normaalia enemmän yhteistyötahoja ja yhteistyötä
- Kanervala - Lyseon peruskoulu Erityisopettajien tehtäväkohtaiset palkat (yli kuukauden kestävissä palvelussuhteissa)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||